söndag 8 augusti 2010

Sigma Makeup

Cirkar en vecka tog det sedan var mina fyra Sigma borstar i min brevlåda :) Det var snabbt levererat då jag hade valt det billigare frakt alternativet som skulle ta upp emot åtta (!) veckor.

Jag tänkte nu visa vad jag har beställt från Sigma som är min första beställning där ifrån. Jag kan väl säga som så att Sigma har hakat på MAC borstar och har innan tillverkar samma typ av borstar och även märkning på varje boste har varit samma som MAC, dock med två små s framför numret. Detta är nu borttaget och Sigma har ett eget märkningssystem nu.



Foundation Brush F60, gammal märkning SS190.

Large fluff brush E50, gammal märkning SS227.
Eye Shading Brush E55, gammal märkning SS239.
Här ser ni en jämförelse mellan MAC #239 och Sigma E55.

Duo Fibre Brush F50, gammal märkning SS187.

En jämförelse mellan Sigma F50 och MAC´s lilla variant #188 (ser att den är lite otvättad).

Om man köpte över $30 fick man en liten gåva, inte dumt och en bra sådan. Blending Brush E25, gammal märkning SS217.
En jämförelse mellan MAC #217 och Sigma E25.
Nu är det bara att testa sig fram till vad man tycker...:)

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att få veta vad du tycker om borstarna. Väntar på rapport!!!

    SvaraRadera
  2. Blir kul att se vad du tycker om borstarna :)

    SvaraRadera