onsdag 22 december 2010

Bobbi Brown

I min en beauty 3:a #IV skrev jag lite om det USA baserade märket Bobbi Brown och att jag var sugen på deras produkter och deras system med paletter. Paletter med ögonskuggor, rouge eller blandade med läppglans eller läppstift är något som jag gillar väldigt mycket förtillfället. Jag har sedan tidigare köpte en edt i doften BATH från Bobbi Brown men nu är jag väldigt inne på deras make-up produkter.


Deras system med paletter kallas av Boobi Brown för Customizable palettes och fugerar med alla deras läppglans, läppstift, ögonskuggor och rouge som är paletteform. De tomma paletterna finns i storlek av tre, fyra och sex fack och man fyller de med vad man vill. Det smarta att man kan plocka ut t.ex. ögonskuggan och sätta tillbaka den i sin original singeldosa. Så paletterna kan vaireras allt efter tycke och smak och tillfälle.

Jag hade tänkt mig en palette med sex fack för att få till en så komplett look från början. Ett läppglans, en rouge, tre ögonskuggor och en highlighter skugga. Det finns säkert visa färger som är lite av bestsellers kommer nog att satsa på dessa.
Tyvärr är det ju så att vi inte kan köpa Bobbi Brown över disk i Sverige så det kommer att bli Danmark och Magasin i Köpenhamn för mig eller kan man hitta vissa delar av sortimentet hos jordgubben.

1 kommentar: