lördag 4 december 2010

Lancome Erika F - G40

Jag brukar inte köpa ögonskuggor från andra märken än MAC eller ibland Urban Decay men nu blev det en riktig fining från Lancome närmare bestämt ögonskuggan Erika F.

Denna får nog kvala in till kategorin hypad där även NARS Blush Orgasm ingår. Vad jag har förstått är skälet till detta är att Erika F inte finns i Usa och är allmänt svår att få tag i. Jag köpte min på Åhlens City i Malmö men den finns även på Kicks och i deras webshop.


Måste säga att det är en lyxig förpackning med både spegel och skumapplikator.


Så var de då färgen som är en gråbrungrön med lite glitter eller större skimmer i. Den udda färg men ack så snygg. På ytterförpackningen är färgen bara märkt med färgnummret G40 men på undersidan står det både G40 och Erika F.
Jag har dock lite problem vad man ska kombinera denna skugga med eller om man ska låta den var singel...Några gröna toner skulle nog bli fint eller bara en mörkgrå eller svart i globen. Det blir att testa!

6 kommentarer:

  1. Jag skulle nog bara kombinerat den med en beigeskimrande highlighterskugga på sin höjd och möjligen lite svart kajal. Den är lite lik Burnt bark från Max Factor som också är väldigt hajpad. Burnt bark är en av mina favoriter. Nu fick jag ju habegär här igen... hm.

    SvaraRadera
  2. ;) Jag blev väldigt glad då jag hittde den!

    SvaraRadera
  3. Lancome brukar ju ha bra kvalitet och den här skuggan ser så fin ut:)

    SvaraRadera
  4. Ser ju ut som Satin Taupe, Woodwinked och en hel del div andra. Så originell är den inte. Men det är ju min åsikt!

    SvaraRadera
  5. Jag kör den här skuggan solo. Vi har det ju lyxigt här i europa där den ingår i Lancomes ordinarie sortiment, men i USA får de sukta - för en gångs skull.

    SvaraRadera