måndag 20 december 2010

MAC Rebel

Ett läppstift som jag har hört mycket gott om är läppstiftet Rebel från MAC. Det är i satin formulan så det ger bra med färg och även lite glans.



Rebel är en vivid pinkish purple som ger bra med färg.
Jag fick tips på att bara dutta på Rebel för den där frostbitna looken och den gillas starkt.
Sedan är ju den vanliga appliceringen inte dålig den heller. Rebel sitter på väldigt bra och blir nästan som ett stain till sist.

När jag köpte Rebel kom jag på att jag nog hade ett annat liknande läppstift hemma, detta är då läppstiftet Cunning från MAC Fabulous Felines kollektionen som kom i september.
På färgprovet är det dock inte alls lika då Cunning till höger är mycket mer brunvinröd och är en frost finish.

2 kommentarer:

  1. Kanske lite lika men ändå inte. Rebel is the winner!:)

    SvaraRadera
  2. Tycker också att Rebel är vinnaren!

    SvaraRadera