måndag 6 december 2010

MAC A Tartan Tale - 5 Sassy Coral Lassies Lipglass

Tidigare har jag visat de två pigment seten som jag köpte från MAC´s A Tartan Tale kollektionen, där fanns även tre olika set med läppglans och ett fick följa med hem. Det som föll mig på läppen(!) var den med korall färgerna i. Det fanns även ett med rosa och ett med neutrala bruna och beiga nyanser i.


Det är en lika fin plåtburk som pigmenten fanns i, bara lite större.
Det är fem lipglass som man får och inte som förra året då det var tre lipglass och två lusterglass i setet.

Från vänster; Hearts-a-beatin', Pretty Quick!, Mimmy, Jest for fun och Tad Saucy.
Längt till höger återser vi Mimmy från Hello Kitty kollektionen våren 2009.

Det är den vanliga applikatorn och de innehåller 2,4 gram om man jämför med original storlekarna som brukar innehålla 4,8 gram, även vanilj doften på läppglansen har vi här.
Tillsist lite färgprover eller swatches till min kära läsare:
Från vänster; Heart-a-beatin' (pale raisin), Pretty Quick! (bright coral), Mimmy (bright pinky coral), Jest for fun (Peachy blossom pink) och Tad Saucy (pale muted pink).

2 kommentarer:

  1. Finfina! Just Heart-a-beatin' (pale raisin) är precis den typen av nyans som faller mig på läppen. Direkt!:))

    SvaraRadera