fredag 31 december 2010

GOODBYE 2010 HELLO 2011 - en summering av årets som har gått

Ett helt år har nu passerat förbi och det har blivit dags att knyta ihop säcken för det innehållsrika året 2010. Det har totalt blivit 421 inlägg (!) under 2010 (om man jämför med 2009 då det var 226 inlägg) wow det trodde jag inte och bloggen har på sista halvåret fått ett litet uppsving i besöksstatistiken, dock är det inte något överflöd av kommentarer, men tack för de som kommenterar. Vilken tid det tar att blogga från komma på inlägg, fotografera, redigera och skriva inlägg.

Jag har ju en skönhetsblogg men det mest lästa inlägget är det om mitt Mulberry Bayswater projekt (som rann ut i sanden) och som nummer två kommer inlägget om min HPI of Sweden mössa. Främst på tredje plats kommer ett skönhetsinlägg om Isadoras Graffiti Nails.

Jag hade tänk att lyfta fram lite saker från det gångna året och ser tillbaka på varje månad.

Halsband från märket Dogeared från Kyssjohanna, passar mig och min blogg väldigt bra!

Januari: Årets första månad bjöd på lite best-off saker från MAC och även mitt inköp av den smarta förvaringen från IKEA vid namnet HELMER.

Februari: Jag visar var jag har i mina sminklådor som blir årets mest kommenterade inlägg med tio kommentarer och har en trevlig eftermiddag hos MAC med en timmes privat kurs. Bloggen fyller också två år.

Mars: Åker över till Köpenhamn för att gå på MAC Spring Color Forecast event inne på Magasin och handlar med mig några godbitar t.ex. MAC Blush Ombre i Ripe Peach. Köper även en ny ögonfransböjare och ser på världen med curlade fransar.

April: På naglarn åker det underbara nagellacket Blue India och MAC har verkligen en vacker vårkollektion vid namn Liberty of London.

Maj: Ser tillbaka på MAC´s samarbete. Hittar en finfin dupe till MAC´s lipstick Show Orchid i form av Make up Store´s Senorita.

Juni: Det vackra Essie nagellacket som bara känns sommar kommer på naglarna. Köper MAC Opulash som både hissats och dissats.

Juli: Får ett par riktigt välmanikyrerade naglar och visar värsta bling-bling läppglanset från MAC´s To the Beach (och tycker fortfarande det är synd att jag inte lyckades att få tag i ögonpennan Float-on-by) och får till en verklig glow med Strobe Cream. Korall blir verkligen pricken över i:et under sommaren.

Augusti: Undrar om jag verkligen behöver mer läpprodukter och hittar den perfekta vardags läppstiftet.

September: Blir lite smått förälskad i Smashbox höst kollektion och dess palette. Testar en maskara från Isadora som nog är årets sämsta. Det fina nagellacket från Essie lackas på och även mitt första nagellack från Chanel, känner att det kommer att bli fler.

Oktober: Årets mest hype:ade kollektion från MAC släpps den 8:de, men läppstiftet Innocence Beware! från Cruella de Vil var desvärre redan slut. Det underbara duochroma nagellacket Bad Fairy sitter på plats på naglarna.

November: Blir väldigt glad då jag får en blogger award och blir länkad av Sublim. MAC´s julkollektion A Tartan Tale hamnar på diskarna och i min ägor. China Glaze nagellack har börjat komma och favoriten är lätt Peace on Earth.

December: Testar på pigment och hittar en mycket eftertraktad ögonskugga. Har börjat att intressera mig för Bobbi Brown och firar julen i rött och guld. Precis innan året är slut blir jag klar med mina färgprover över Urban Decay Naked Palette.

Nu blickar vi fram mot ett underbart 2011, GOTT NYTT ÅR!

4 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk revy över året som nu är till enda. Kul läsning och bra information för alla oss sminkfantaster. Fortsätt skriv intressanta inlägg och ha nu bästa nyårsafton och ett fantastiskt 2001!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt år! Ser fram emot att dreggla över alla dina fina MAC-köp under 2011!:D

    SvaraRadera
  3. Sublim: Det är inte så att jag ska känna någon press, jag som hade tänkt minska på inköpen :)

    SvaraRadera
  4. Aha! Men nåt kommer du säkert köpa som jag kan dreggla över.:)

    SvaraRadera