söndag 5 december 2010

Recension: Emma S. Ageless Enzyme Peel

Under fem veckor en gång i veckan har jag använt Emma S. ageless enzyme peel och hade tänkt att det kunde bli dags för en recension.

På baksidan står det att man ska använda peelingen en dag i veckan och ett generöst lager över ansiktet, låta verka en minut och tvätta av med lagom varmt vatten, en vis pirrande känsla kan uppstå men detta är helt okej för att masken verkar då.


De två första gångerna lät jag göra som det stod på baksidan och hade på en ca en minut men upplevde ingen effekt förutom lite klarare hy direkt efter den hade tvättats av. Gång tre låter jag masken vara på under ca 5-6 minuter och det hela slutar med en röd hy som tog 2-3 timmar på sig att gå ner...Efter detta har jag hållt mig till den rätta tiden :)
Jag upplever att masken gör vad den ska göra och hyn bli klarare och får mer lyster, dock blir det inget pirr på bara en minuts verkan och för priset av 249:- för 75 ml. förväntar jag mig ett bättre resultat så betyget får bli ett stakt Godkänt.

1 kommentar:

  1. Bra och utförlig rescension!
    Bäst hålla sig till anvisade minuter, håller med.

    SvaraRadera