måndag 2 maj 2011

Naked Lips by MAC

För ett tag sedan var jag inne på MAC för att köpa ett nytt Cremesheen Glass på mitt älskade Partial to Pink har tagit slut. Jag ville ha ett nytt men inte samma färg som innan, det fick blir det lite ljusare rosalila Fashion Scoop. Samtidigt var det svårt att stå emot det klassiska läppstiftet Myth från MAC som också är Charlotte Perrellis absoluta favorit läppstift. Myth är rätt så täckande, den är en satin, så för att mjuka upp färgen lite blev det även läppglanset Florabundance. Ett blev helt enkelt tre av MAC´s permanenta sortiment!
Från vänster har vi Cremesheen Glass Fashion Scoop, Lipglass Florabundance och Lipstick Myth. Det är även samma ordning på swatches:en under.



Cremesheen Glass i Fashion Scoop är ett "mjukt" läppglans som inte klibbar, den ger dock inte så mycket färg. MAC beskriver den som en clear pink och den innehåller 2,7 g.



Lipglass i färgen Florabundance är en av de permanenta färgerna från MAC och den var väldigt fin, att jag inte har tittat åt den innan...Hylsan innehåller 4,8 g och MAC beskriver färgen som en peachy blossom pink. C-Thru från MAC som också var det första läppglanset jag köpte där ifrån är rätt så likt och jag har avverkat ett läppglans redan. Om jag ska jämföra med Florabundance som är mer persikofärgad är C-Thru mer beige.



Till sist har vi läppstiftet Myth från MAC. Den är i satin formulan och är väldigt täckande och en aningen torr stiftet innehåller 3g. Jag tycker att det behövs antingen något under eller något över för att slippa den torra känslan. MAC beskriver Myth som en pale muted peachy-beige.

5 kommentarer:

  1. Fina! Särskilt de två översta!

    SvaraRadera
  2. Gillar den översta, den var riktigt fin :)

    SvaraRadera
  3. Ohh nakna läppar är så jävla snyggt, bra shopping!!!

    SvaraRadera
  4. Den imitten Florabundance har blivit en riktigt vardags favvis :)

    SvaraRadera
  5. Gillar glans mer än de matta stiften så min favorit av dessa tre är absolut Florabundance

    SvaraRadera