lördag 15 oktober 2011

Recension: Bare Minerals Prime Time - Primer Shadow i Urban Nature

Efter mindre än en vecka efter min beställning hos Asos kom mitt paket innehållandes bland annat en krämögonskugga med primer funktion från Bare Minerals. De är relativt nya och jag valde färgen Urban Nature som jag upplevde var den mest udda av de sex. Här i Sverige säljs de för 405 kr vilket är ett mycket saftigt pris för innehållet på 3 ml, då är det bra att fynda utomlands till ett pris av £16.
En lite klämtub och en platt applikator på toppen. Jag tycker det är bästa att applicera på ögonlocken med en lite syntet pensel och pensla ut färgen. Jag kan beskriva Urban Nature som en duochrome i grått, lila och grönt, det vill säga mycket snyggt.




Som alltid brukar jag har en enfärgad primer under ögonskuggorna, denna gång kör jag enbart med Primer Shadow och det "creasar" inte under dagen. Färgen är väldigt vacket men med detta dyra pris blir betyget ett Väl Godkänt.

1 kommentar:

  1. Det är ju väldigt dyrt. Men å andra sidan så är den kanske mycket dryg också?

    SvaraRadera