måndag 10 oktober 2011

Recension: MAC Mineralize Skinfinish Natural

Vissa saker används mer eller mindre innan jag recenserar dom, denna tillhör den mer använda skaran :) MAC´s Mineralize Skinfinish Natural (=MSF) i färgen Medium har jag använt under några år nu och i veckan köpte jag min sjätte(!) dosa. MSF är en typ av pressat mineralpuder som ger en fin och naturlig matt täckning till huden, man kan använda den själv eller ovan på sin foundation för ett superfint resultat. MSF kostar 290 kronor och innehåller 10 gram.


Jag brukar applicera min dagkräm och sedan "buffa" in MSF:en i huden och använda enbart denna som en foundation under dagen. Efter som huden är varm blir också pudert det och det blir lite flyttande och smälter in fint och resultatet bli lagom till min hy. Eftersom det är mineraler så är det inte uttorkande utan istället vårdande. Eftersom detta är min sjätte MSF så blir ju inte betyget annat än ett Mycket Väl Godkänt!


Till vardags brukar jag använda MSF och min Buffer Brush #182 från MAC, det ger ett perfekt resultat!

1 kommentar:

  1. Ja det blir ett perfekt reultat! Mycket vårdande och släpper fram hyns ton och ger finish och lyster.

    SvaraRadera