måndag 3 oktober 2011

MUJI - läppstift på givakt!

Förvaring är A och O, det vet vi alla. Det blir ju inte mindre i låderna snarare mer. Jag har varit några gånger innan inne på MUJI-avdelningen inne på Åhlens City i Malmö och kollat lite, men inte tyckta att där var något som passade bra till min läppstift eller läppsaker. Dock i lördags tog jag en lite extra titt och hittade en väldigt bra sak. Lådor där man kan sätta avskiljare i och dela av i fack för önskad storlek. Lådorna finns i olika storlekar och längder allt efter behov, jag tog den största. Lådan kostade 40 kr och sedan blev det två paket avskiljare á 25 kr/st, totalt 90 kr.
Det var bara att sortera ut mina MAC läppstift och ställa de iordning.


Det får plats sex läppstift i varje "ficka" och det blev totalt 6x8=48!

8 kommentarer:

  1. Oh de där har jag inte sett! Älskar Muji och min läppstiftsamling växer för varje månad som går. Borde nog skaffa mig en sån. :)

    SvaraRadera
  2. Sån har jag också! Önskar bara att det var avdelare på "andra hållet" också så det är lättare att förvara dem uppochner. Det blir ett fasligt vändande för att hitta rätt stift :)

    SvaraRadera
  3. Sååå många läppstift! Grattis till den ursmarta förvaringen!!

    SvaraRadera
  4. Såg de hos dig A-C och tyckte att de var smarta, men de skulle kunna delas i minder fack också så man slapp vändandet. Kanske ska sätta de i bokstavsordning!

    SvaraRadera
  5. Vad fint! Jösses vad många stift du har!

    SvaraRadera
  6. Wow! Vilken smart läppstiftsförvaring, och billig dessutom, måste spanas in.

    Tack för ett urbra tips!

    SvaraRadera
  7. Det går att ha dem uppochner men man det är inte klockrent..bokstavsordning...haha..då man mycket läppstift asså ;)

    SvaraRadera
  8. Supergrymt! Ska definitivt kolla det nu!

    SvaraRadera