tisdag 18 oktober 2011

Min nya hudvårdsrutin från budget till lyx

Jag får ibland frågor om vilka produkter jag använder i min hudvårdsrutin. Jag kan börja med att säga att den är helt utbyt vilket den har blivit för allt har tagit slut samtidigt och det vara bara att köpa nytt. Morgonens skiljer sig mot kvällens då det mer ligger fokur på rengöring och återfuktning.
Vi börjar med kvällens makeup borttagning som består av Biotherm Biocils Eye make-up removal care som ska motverka "lash loss" och är en duo remover. Under sommaren använder jag ofta mer rengöringsgele eller något liknande som mer tvättar av sminket, men på vintern blir jag väldigt torr och brukar använda rengöringsmjölk. Nu har jag dock börjat med en rengöringsmousse från Apoliva som passar normal/torr hy. Mitt nya ansiktsvatten Biosource Hydra-mineral lotion softening water för torr hy från Biotherm är jag nöjd med.

Då det gäller att återfukta hyn i ansiktet efter rengöring använder jag Estée Lauder Idealist Even Skintone Illuminatior och en enkel nattkräm Rich Regenerating Night Care från Nivea.

Morgonens produkter skiljer sig åt så de mest är fokus på fukt. För att få bort trötthelttecken börjar jag med Estée Lauder Idealist Cooling Eye Illuminator under ögonen. Som bas under dagkrämen som är Nivea Nourishing Day Care för torr till känslig hy har jag Estée Lauder Idealist Even Skintone Illuminator den ger fin lyster till hyn.


Ibland lite då och då kompletterar jag med den milda micropeelingen Daily Microfoliant från Dermalogica samt återfuktar ansiktet lite extra med Superbly Restorative Argan Dry Oil från Kiehl´s eller från MAC Care Blend Essential Oils.

1 kommentar:

  1. Stort tack för genomgången. Bra produkter utgör den viktiga basen!

    SvaraRadera