söndag 23 oktober 2011

Recension: Biotherm Biocils Eye make-up removal care

Jag köpte en ny makeup remover för ögonmakeupen och valet föll på en från Biotherm. Jag var faktiskt och tittade på olika alternativ som Lancome, Clinique och Estée Lauder, men som sagt det blev Biotherm. Jag tror att jag valde den för att på utsidan står det "limits lash loss" den fungerar även på känsliga ögon och på vattenfast makeup, man får betala 230 kr för 125 ml.

När jag använder denna, vilket jag göra varje dag, skakar jag flaskan så att de två vätskorna blandas och sedan applicerars lite på en bomullspad. Jag håller paden lite mot ögonsfransarna och gnider sedan av makeupen på ögonen, upprepar vid behov.

Biotherm Biocils Eye make-up removal care är en bra prudukt som jag tycker gör ett utmärkt jobb och jag upplever faktiskt att den gör att fransarna inte faller av så lätt. Dock är 230 kr dyrt för en ögonmakeup remover och därför blir betyget ett svagt Väl Godkänt.

2 kommentarer:

  1. Visst är den dyr, men kanske också dryg? Undrar förresten om du först doppar bomullspaden i vatten, vrider ut och sedan tar remover- eller om du bara använder remover? Hur fungerar den på vattenfast maskara? Om det är någon gång fransarna verkar falla så är det när den vattenfasta ska tas bort...

    SvaraRadera
  2. Tror att den är rätt så dryg, vilket är bra :) Jag använder bara remover och den funkar bra på vattenfast också...

    SvaraRadera