måndag 10 oktober 2011

Nyshoppat (och fyndat) hos ASOS

Jag vill börja med att tacka för utländska webshopar och att det blir betydligt billigare att handla där jämfört mot här hemma! Söndagen har blivit lite av min shoppa-på-nätet-dag, så jag klickade hem lite saker från ASOS.com :) (Alla bilder från Google.se)Jag såg paletten från Stila första gången i somras hos Skimmerskuggan och blev väldigt sugen på den. För visso är Stila In the Light Palette väldigt lik Urban Decay Naked Palette men men jag gillar paletter. Jag blev väldigt glad då jag hittade den inne på Asos till ett pris av £25. In the Light Palette innehåller tio ögonskuggor bla. den berömda Kitten samt en original storlek på en av deras ögonpennor i färgen brunt.

Jag tycker att mineralmärket Bare Minerals är helt klart överbetalt här i Sverige, men man kan ju fynda utomlands :) I somras lanserades de ny ögonprimers med namnet Prime Time Primer Shadows från Bare Minerals i olika färger, dessa kostar 405 kr hos bla. Kicks. Jag har gått och tittat på färgen Urban Nature flera gånger, men en primer för över 400 kr, nix! Till min lycka fanns den hos Asos för £16 så den fick åka med hem till mig.

Ett par gummistövlar för 1249 kr här hemma tycker jag är mycket pengar även om de kommer från Hunter. Jag hittade dessa för £62, typ halva priset. Det var var inget snack, klickades hem direkt. Jag valde modellen Hunter Original Short i färgen svart i storleken UK 5 (=38).

Har man ett par Hunter gummistövlar ska man såklart har ett par passande Hunter Fleece Welly Socks i modellen Short, helt enkelt fleecestrumpor att ha i så man inte fryser :)

6 kommentarer:

  1. Stort grattis till Stila-köpet :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig shopping, vill gärna ha ett par hunterstövlar. Dom känns mer vuxna och roliga än ett par vanliga gröna trista :p

    SvaraRadera
  3. Gummistövlar! Jag klickar hem ett likadant par nästa löning- ett måste i Malmö!

    SvaraRadera
  4. Vilka bra shoppingfynd! Stövlarna är ju ett MÅSTE i höstrusket!!!

    SvaraRadera
  5. Längtar så efter sakerna och stövlarna skulle jag haft på mig igår.

    SvaraRadera