söndag 2 oktober 2011

Recension: Dermalogica Daily Microfoliant

Det som gjorde att jag började med Dermalogica är deras pulver baserade pealing; Daily Microfoliant. Sedan växte det till att enbart använda Skin Smoothing Cream som än idag är min favorit anisktskräm. Dailt Microfoloiant är ett unikt risbaserta enzympulver tar bort dödahudceller och ger lyster till huden, den är även mild att använda varje dag. Förpackningen innehåller 75 gram och kostar i butik 595 kr, den är betydligt billigare över nätet och i utländska webshopar. Häll ut en liten mängd pulver i blöta händer, arbeta upp ett mjukt lödder och massera in i ansiktet under 1-2 min, skölj av med vatten.

Jag kan lätt säga att detta är en mycket bra pealing som både är skonsam och gör sitt jobb. Jag har använt denna under flera år (dock inte varje dag) och huden har fått en helt annant finish. Pga. priset, som är alldeles fördyrt, kvalar den bara in på betyget Väl Godkänt.

1 kommentar:

  1. Dermalogica gör ju garanterat bra produkter och denna verkar inte vara något undantag!

    SvaraRadera