måndag 31 oktober 2011

Recension: Estée Lauder Idealist - Even Skintone Illuminator och Cooling Eye Illuminator

I början på oktober fick jag hem två produkter från den nya Idealist Illuminator serien från Estée Lauder och jag tänkte avsluta oktober månad med en recension på dessa två.


Even Skintone Illuminator är ett ljusreflekterande serum att använda under dag- och nattkrämen. Som namnet antyder ska den jämna ut hudtonen mot mörka fläckar, rödaytor och andra ojämnheter man kan uppleva att man har. Jag har främst användt denna under min dagkräm och jag upplever att huden får ett fint "glow" under dagen och att makeupen förstärks. Jag har dock inte märkt av den jämnare hudtonen än, så de blir att fortsätta använda serumet. Det blir ett starkt Väl Godkänt i betyg!


Idealist Cooling Even Illuminator i färgen light/medium är avsedd till att används under ögonen morgon och kväll och den ska motverker påsar och mörka ringar. Det som slår mig först är den kalla keramik applicatorn som kyler skönt under ögonen. Krämen är lite ljusreflekterande och verkar uppljusande. En skön och behaglig ögonkräm som får ett Väl Godkänt i betyg.

1 kommentar:

  1. Skulle gärna kunna ränka mig att använda bägge produkterna. Illuminatorn har verkligt hög vill-ha-effekt på mig. Verkar helt superskön!

    SvaraRadera