lördag 31 december 2011

"Past and Present" från 2011!

Med enbart sex timmar kvar av året 2011 hade jag tänkt att ge mig på en lite årskrönika. Jag får börja med att säga att 2011 är året då min blogg har tagit ett kliv uppåt på bloggstegen, vilket är väldigt kul! Jag hade tänk att vi ska blicka tillbaka på vad 2011 har erbjudit oss här på Past, Present, Future och jag kommer att skriva vad varje månad har innehållit och vad som har varit extra kul. Vi kan börja med lite statistik med att detta är mitt 700:de(!) inlägg för i år, mer än vad 2009 och 2010 har erbjudit tillsammans och att december månad har haft flest inlägg. I juli skrev jag om hur allt började i "Varför jag började att blogga?!" Jag önskar Gott Nytt År och ett trevligt kommande 2012!

Januari började med att köpte 2010 år mest ombloggade nagellack från Chanel och detta var också startskottet för mina Chanel nagellack. Inspirationen fortsatte med den ny bok från Bobbi Brown och en superfin läppkombo från MAC. Årets finaste kollektionskampajn fick vi från Illamasqua.
I februari åkte jag över till Köpenhamn och gick på MAC Wonder Woman event! Visade våren it-lack från Chanel Black Pearl och fick tag i en underbart silver ögonskugga från The Body Shop.

I mitten på mars bokade jag in den årliga makeup-kursen på MAC. Blev lite kär i Bobbi Brown´s egenfixade paletter. Fler och fler beautytidningar släpptes, vilket är kul. Köpte årets snyggaste rouge Pink Cult från MAC Jeanius som har varit en trogen vän under året!

Jag visade under april årets nagellacksfärg gul och köpte att av mina favorit läppstift; MAC Syrup. Och MAC släppte sina söta hjärtrouge i Quiet Cute kollektionen.

Sommarens kollektion visades upp i maj från MAC med Surfande Tjejer a`la California Style. Medan The Body Shop körde med bin och honungs teama. Min serie över månades tre favorit produkter började. Jag köpte en ny bronzer från NARS och detta resulterade i fler NARS saker :) Jag hittar också en stor läppbalsam favorit från Fresh.

Fina läppar fick jag med Sara Happ lipscrub och lipslip och jag gick från brunette till blondin i juni. OPI´s kommande höstkollektion Touring America kom hem till mig och den bjöd på fina nagellack samt att Essie Cute as a buttom blev "mitt" nagellack under sommaren.

Juli bjöd på MAC Semi Precious och det var mineral för hela slanten solbrännan jag fick i Turkiet behöll jag fint med Cliniderm och håret var fortfarande ljust med Go Blond Spray.

I augusti fick jag upp ögonen för underbara Deborah Lippmann och det har bara blivit fler och fler. Gjorde en av årets snyggaste fotd med ögonskuggan Bows & Curtseys från MAC. Jag luktar ljuvligt med Balenciagas först doft och står på kö för att få tag i Chanel Peridot.

Årets mest vill-ha kollektion presenterades i september från MAC, först under namnet Cindy Sherman for MAC, men fick sedan byta namn till MAC Fall Colour...Jag började också med med "spara eller slösa-serie" och The Body Shop lanserade sina Extra Virgin Mineral Foundation. För att matcha mitt nya Iphone skal blev det en liknande manikyr.

I oktober får jag tag i både Lightscapade och Snow Orchid från MAC och jag svävar bland molnen! Från NARS hittar vi japansk konst och från Estée Lauder får vi jämn hy med Even Skintone Illuminator samt duschar i fluffigt skum från Rituals.

Under november börjar man kunna köpa speciella julset och paletten Powda Wowza från Benefit är väldigt trevlig med sina mini versioner på klassikerna. MAC Glitter and Ice släpps och det är enbart silver, vitt och glitter som vi ser. Glitter nagellack kommer och likaså "mina inte röra saker". Jag fick tag i ännu en bricka till i min nagellackssamling!

December bjöd på nagellack både från Models Own Beetlejuice och kommande våren hos OPI Holland. Hos MAC hittades vi metall då den är som bäst och "nakna" läppar med Clinique Chubby Stick. Jag sa god jul med denna fotd och firar nytt år med att "vara tillbaka på ruta ett" igen!

1 kommentar:

  1. Stort tack för denna återblick på beautyåret 2011. Önskar gott nytt skönhetsår 2012!!

    SvaraRadera