fredag 1 juli 2011

MAC Semi Precious Collection - swatches

Jag har fått lite urfina saker hemskickade till mig från MAC´s stora sommar kollektion Semi Precious och jag tänkte verkligen dela med mig av dessa. Min första reaktion var bara wow! så fina saker och speciellt ögonskuggorna som brukar vara lite för svår arbetade och glittriga i mineral formulan var mjuka och enkla att arbeta med.


Mineralize Eyeshadow i Mineral Mode och Unsurpassable



Mineral Mode är en enligt MAC melange white base with copper and gray


Unsurpassable är enligt MAC en melange green, teal, purple and copper

Mineral Mode och Unsurpassable

Mineralize Skinfinish i Semi Precious Rose Quartz

Semi Precious Rose Quartz beskrivs som en Rosey pink base with inner circle of silver, lime white-pink copper

Till vänster inre cirkeln och till höger ytter cirkeln

Lipstick One of a Kind som MAC beskriver som en mid-tone rosy neutral

Cremesheen Glass Geo Pink i en strawberry pink

Geo Pink och One of a Kind

Geo Pink

One of a Kind


Ögonskuggorna är verkligen på den positiva listan och de var hur mjuka och fina som helst. Jag tycker verkligen om Cremesheen Glass men föredrar då de är helt transparenta och inte har något skimmer i sig. Mineralize Skinfinish brukar jag mest använda som highlighter, men denna i färgen Rose Quartz blir en fin rouge.

5 kommentarer:

  1. Alltså de där skuggorna är nog de läckraste jag sett! Unsurpassable = VILL HA!!!!
    Gillar så klart även läppstiftet- fin färg!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul! Vilken massa gottis :) Ögonskuggorna är så vackra i sin pan.

    SvaraRadera
  3. Håller verkligen med om att skuggorna är mycket bättre än de varit tidigare år. Heja MAC!

    SvaraRadera
  4. Formulan var väldigt lätt att använda och skuggan Unsurpassable överraskade mig väldigt positivt!

    SvaraRadera