måndag 25 juli 2011

Recension: John Frieda Go Blonder

Med mig till Turkiet följde också blonderingssprayen från John Frieda med namnet Go Blonder. Det är en typ av uppljusande spray som med värme ska göra t.ex. en mörkutväxt ljusare. Redan efter 3-5 användningar ska man se resultat och håret ska vara ljusare efter ca 10 gånger, man kan kombinera att använda sprayen tillsammans med en hårfön då det blir bäst effekt tillsammans med värme. Sprayen innehåller 100 ml och kostar 135 kr.
Jag använde sprayen efter duschen på kvällen i lite fuktigt hår och sedan en gång till innan det var dags för poolen och bad. Efter ca tredje dagen hade jag märkt en synbar skillnad och efter femte dagen var det nästa så att det hade blivit lite för blont.




Det är ett enkelt sätt att bli av med en mörkare utväxt och det gick snabbt. Jag tror dock inte att det hade gått lika bra om jag inte hade haft en sol från Medelhavet med mig så på grund av det bli betyget Väl Godkänt.

3 kommentarer:

  1. Verkligen en tydlig effekt! Snyggt resultat:)

    SvaraRadera
  2. hmm, undra om denna fungerar på min utväxt, har nästintill vitt-blont nu, så den kunde ju hjälpa mellan frisörbesöken...iaf att få ner de råttfärgade till mörkblont åtminstone.

    SvaraRadera
  3. Jag känner att du kan ju lika bra testa och se hur det går!

    SvaraRadera