måndag 19 september 2011

The Body Shop Extra Virgin Minerals Cream Compact Foundation SPF 15

I torsdags närmare bestämt den 15/9 släpptes den nya mineral foundation serien från The Body Shop, denna ersätter den gamla. I serien som ska vara helt naturlig och baserad på mineraler finns tre olika typer; flytande, krämig och i puder form. De ska vara anpassade för alla hydtyper och inte täppa till porerna. Priset ligger mellan 275 kr för den flytande och 295 kr för de andra två.

Min femte dosa av Mineralize Skin Finish Natural från MAC börjar att ta slut och jag är i behov av en ersättare tänkte jag varför inte The Body Shop. Jag hade lite premiecheckar liggandes i väskan och tänkte att slå till på en av de nya sorterna. Valet stod mellan den i puder eller kräm form och valet föll på en krämiga. Eftersom jag har sedan innan testat Id´s variant på deras mineral foundation och upplever att jag får lite små finnar i pannan efter denna och att jag vill ha en snabb sminkrutin på morgonen därför blev det krämvarianten. Egentligen skulle jag vilja ha som med MAC´s alltså löst pressat puder i en vanlig puderdosa, men man kan inte få allt.
Förpackningen är en vanlig matt dosa med en liten halvspegel i locket och då man lyfter på mellandelen hittar man en lite borste som medföljer, innehållet är på 8,5 gram. Det här med den medföjande borsten är jag lite kluven till antagligen blir det skunkborsten #182 från MAC eller en vanlig foundation borste till appliceringen.



Resultatet ska bli halvmatt till matt och den ska vara lätt att bygga upp till önskad täckning. Jag tycker att den känns lite mer sidenmatt och den går från krämig till puder.


Färgen som passade på mig efter ett långs samtal med en av personalen på The Body Shop om allt från naturligt eller ej till kommande lanseringar är färgen 202 Natural Vanilla , en rätt så neutral ljusfärg som inte specifikt drar åt rosa eller gult.

1 kommentar:

  1. Färgen verkar vara neutral och bra. Hoppas nu bara att du gillar den och att den är snäll mot hyn i pannan!

    SvaraRadera