söndag 4 september 2011

Cindy Sherman for MAC Collection - swatches I

Då var det dags för lite swatches på MAC samarbete med Cindy Sherman i kollektionen Cindy Sherman for MAC med släpp 8:de oktober.
Jag har fått hem lite olika saker och jag väljer att visa paletten som ni ser på bilden ovan i ett eget inlägg. Jag har redan sedan innan några av sakerna som släpps i kollektionen. Dessa kommer också senare.

Lipglass Orange Tempera, Chromographic Pencil Hi-Def Cyan, Eyeshadow Shock-A-holic





Eyeshadow Shock-a-holic är en relativs matt ögonskugga och jag tycker att den är lite skir i sin applicering. Vi har sett den förra året i Dare To Wear kollektionen. Färgen är en Deep Purple och är i satin formulan.



Chromographic Pencil är väldigt intensiva färger i pennformat. Jag tyckte att färgen Hi-Def Cyan gled på väldigt fint och mjukt då jag gjorde min swatch. Färgen beskrivs som en cyan blue.



Lipglass Orange Tempera är en färg helt i min smak, lite nude åt rosa. Enkelt och bärbart i en färg som beskrivs som en pale peach.




3 kommentarer:

  1. underbar färgkaskad. Skulle vara roligt att se fotd med produkterna. Särskilt intresserad av om man över huvud taget kan kombinera den lila skuggan och den turkos pennan.

    SvaraRadera
  2. pennan är ju fin! ingen aning om vem cindy sherman är hehehe

    SvaraRadera
  3. Vet faktiskt inte heller vem Cindy Sherman är, googlade runt lite.

    SvaraRadera