måndag 5 september 2011

Cindy Sherman for MAC Collection - swatches II

Jag letade i mina lådor efter saker som släpps i Cindy Sherman for MAC den 8:de oktober och hittade lite som jag redan hade sedan innan. Vissa av sakerna är repromotes (har varit LE och släpps som LE igen) och vissa är permanenta i MAC´s permanenta sortiment.
Eyeshadow Passionate (real midetone red), Fluidline Blacktrack (solid flat black), Eye Brows Lingering (soft taupe brown), Kohl Power Pencil Feline (rich black)



Eyeshadow Passionate är en matt skugga och ingår i det permanenta sortimentet färgen är en real midtone red. Även Kohl Power Pencil i Feline har vi sett ofta i kollektioner från MAC.

Lipglass C-Thru (peachy beige with shimmer), Jumbo Penultimate Eye Liner Rapidblack (True black), Lip Erase Dim (NC37)

Jumbo Penultimate Eye Liner är en typ av tuschpenna i eyeliner form. Mitt exemplar är från Wonder Woman kollektionen och detta var också första gången vi såg den stora eyeliner pennan.

Lipglass i färgen C-Thru var det allra första läppglanset jag köpte från MAC och jag är inne på min andra tub faktiskt! Färgen är beskriven som en peachy beige with shimmer och finns i MAC permanenta sortiment.

Lip Erase i färgen Dim är som det hörs på namnet en läppkräm som ska radera ut läpparna färg för att till exempel ett läppstift ska ha en ljusare bas att fästa på och inte få undertonen av den naturlig läppfärgen. Det är nästan som en concealer för läpparna och mitt exemplar är från DSquared2 kollektionen.



#182 Buffer, #168 Large Angled, #252 Large Shader, #224 Tapered Blending

1 kommentar:

  1. Lip Erase i färgen Dim - jag förstår vad du menar att den är som en concealer.

    SvaraRadera