fredag 16 september 2011

Oh, min BB palette!

Det finns en palette som jag använder flera gånger i veckan eller de dagar då "jag inte vet vad jag ska ha för ögonskugga", för det finns sådana också. Då brukar jag använda min egen ihopsatta palette från Bobbi Brown.
Jag har sedan innan berättat om Bobbi Browns system en sina paletter och jag har köpt en fyra palette och valt ögonskuggor själv att sätta i.

Alla färgerna är i den varma bruna skalan och den ljusa Bone kan användas till highlighter eller över hela ögonlocket samt den mörkt bruna matta Mahogany som globskugga eller eyeliner, det är bara att experimentera på.

Överst; Shimmer Wash Eye Shadow Bone 16, Metallic Eye Shadow Champange Quartz 2, Underst; Metallic Eye Shadow Brunt Sugar 9, Eye Shadow Mahogany 10

Bone, Champagne Quartz, Brunt Sugar, Mahogany


I min senaste fotd Stunner använde jag bara dessa ögonskuggor till ögonen, enkelt och snyggt.

1 kommentar:

  1. Visst. Enkelt och med ett fint resultat. Bra att ha skuggorna samlade så i en praktisk palett.

    SvaraRadera