fredag 21 januari 2011

Jennifer Aniston EDP

När jag först hörde om Jennifer Anistons nya parfym på Lollipop26 var jag bara tvungen att testa den. Jag började att leta och leta, men icke. Detta var i augusti och nu i januari hittade jag den först på Eleven och sedan beställde jag den tillslut på Tintinstyle. Tre dagar senare kom den i posten och I´m in love.
Jag läste att det var först tänkt att doften skulle heta Jennifer Aniston Lol@vie (=skratta åt livet), med efter olika påtryckningar blev namnet bara Jennifer Aniston EDP, lite smått tråkigt. Doften har släppts i en 30 ml respektive 50 ml flaska och flaskan ska vara inspirerad av vågor och hav.
Doften har toppnoter av citrus och rosenvatten, hjärtnoter av jasmin, lilja och viol och basnoter av mysk, ambra och sandelträ. I min lilla näsa känner jag vissa likheter med MAC´s Naked Honey doft som släpptes med samma kollektion sommaren 2009. MAC´s variant är dock betydligt starkare och håller längre.

Min första tanke var en svag blomdoft, tror att det är jasminet, och den perfekta vardagsparfymen. Jag upplever dock att den är lite flyktig och försvinner på några timmar. Jag är egentligen emot så kallade "kändisdofter", men med Jennifer Aniston EDP får det bli ett undantag.

1 kommentar:

  1. Det är ju ok med såna parfymer om man i alla fall gillar doften. Men tråkigt att den är så flyktig:::

    SvaraRadera