tisdag 19 juli 2011

Essie Braziliant

Från sommar kollektionen från Essie som heter Braziliant har jag redan visat det första inköpet som jag gjorde, då i form av nagellacket Smooth Sailing. Jag kunde inte hålla mig borta från det vackra nagellacket Braziliant i samma serie. Om Smooth Sailing var blått med silver skimmer i är Braziliant orange med rosa skimmer i.


Det var svårt att få fram färgen på bilden men det är en hot orange with a touch of shimmer. Den torkar nästan lite matt som ofta neon aktiga färger gör. Dock vill jag inte lägga Brazilian under kategorin neon lack.

Nagellacket var väldigt lättlackat och täckte bra och jämt. Här har jag två lager av Braziliant.

5 kommentarer:

  1. Det ser jätteläckert ut men tyvärr faller Braziliant under kategorin "för orange" för min smak.

    SvaraRadera
  2. Jag som ofta inte gillar orange tycker att det här är en korallaktig ton som tilltalar även mig.

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Skimret är pricken över i!

    SvaraRadera
  4. Även om den är orange tycker jag att den är superfin med rosa skimmert!

    SvaraRadera