torsdag 7 juli 2011

Recension: Redken Blonde Glam Color Enhancer Rich Vanilla

Color Enhaner från Redken Blonde Glam serie är en färgintensiv inpackning som ska ge varma blonda hår med slinger nytt liv. Flaskan innehåller 250 ml och kostar i svenska butiker 410 kr, jag köpte den från Hqhair för £15,45 och sedan med 25% rabatt på det blev kostnaden ca 125 kr. Det finns olika sätt att applicera Color Enhancer på, i vått hår och låt verka i 3 minuter och skölj sedan av håret. Eller låter man håret vara handduks torrt och använder handskar för att applicera den mer som en hårfärg och verktiden kan då bli upp emot 5 minuter. Håret sköljes sedan av på valigt vis. Man ska använda Color Enhancer ca 1-2 gånger i veckan då istället för balsamet och tillsammans med shampoot i samma serie för bäst resultat.
Jag har använt den under en veckas tid det vill säga två gånger och båda gångerna har jag torkat håret och använt handskar vi appliceringen. Det är lite smått jobbigt att först tvätta håret med shampoot och sedan sätta på sig handskar, som inte medföljer, för att applicera Color Enhancer. Håret blir också lite tyngre och inte lika fluffigt som vi användandet av balsam. Dock får faktiskt färgen ett nytt live och den upplevs fräschare och mer glansig. Jag måste säga att det bra priset påverkar mitt betyg som får bli ett stark Godkänt, annars hade det bara blivit Godkänt mest för priset och jobbig applicering.

1 kommentar:

  1. Det där med handskarna låter ju lite jobbigt. Å andra sidan...Vill man vara fin så....:)))))

    SvaraRadera