torsdag 21 juli 2011

MAC Semi Precious - ögon och kinder

Jag lovade att visa er vad jag har köpt från MAC´s senaste kollektion Semi Precious. Jag hade delat in inläggen i ögon och kinder, läppar och sedan ett inlägg med de nya borstarna.
Det blev faktiskt bara en av de tolv nya ögonskuggorna och valet föll på den uber vackra Clarity.

MAC beskriver färgen som en blandning av färgerna light pink, off white green, gold & black.

Vist kan vi se alla färger i dosan, men då du mixar ihop dom blir skuggan Clarity en mellangrå silver färg.

Jag valde också att köpa alla de tre nya mineralrougerna och detta är de mjuka rougerna vi pratar om. Jag är väldigt glad att MAC har skippat deras super glittriga blingbling saker de hade för ett tag sedan och gjort de nya rougerna fina och enkla att applicera.




Från vänster Warmth of Coral och Feeling Flush.

Warmth of Coral är en coral, peach.

Feeling Flush är en pink, deep blue, dark pink, soft brown(!).
Pressed Amber är en vacker bruntonad rouge med lite silver lyster. MAC beskriver den som en nude, beige, brown.
Jag är väldigt nöjd inte minst med rougerna som är så fina och pigmentrika, ett topp köp! Det är lite olika användnings områden på just rougerna. Det rosa Fellinge Flush skapar friskhet till ansiket, Pressed Amber scultperar och Warmth of Coral ger värme.

4 kommentarer:

  1. Jag köpte också Clarity, såg att den var slut på Åhléns idag. Älskar den, den är som en solvarm berghäll ute i skärgården.

    SvaraRadera
  2. Skuggan är bara så fin- inte minst i sin dosa. Som mineraler från urberget. Sagolik!! Peachblushen också finfin.

    SvaraRadera