söndag 3 juli 2011

Solskydd för kropp och knopp till Turkiet

Jag har börjat att införskaffa saker för min vecka i Turkiet, japp utlands semester är på G och det ska bli underbart att komma iväg efter en intensiv vår. Mycket sol och bad sliter på både kropp och hår och det är mjukgörande saker med och utan solskydd som gäller då.
För håret har jag köpt två saker från mitt nya favorit märke för hår, Redken. Det blev Color Extend Sun After-Sun Shampoo och Color Extend Sun Highlight Guard. Då man köpte två produkter fick man på köpet en Color Extend Sun After-Sun Shimmer Body Lotion. After-Sun shampot ska göra håret rent från sand, klor och mineraler håret blir reparerat samt återfuktat. Sol sliter på håret och bleker de med Redken Highlight Guard skyddas håret mot solen och detta är en lätt vårdande leave-in spray som man applicerar flera gånger under vistelsen i solen.

Min lite ljusa hy behöver ett bra solskydd för en vecka kring medelhavet och jag tänkte inte bli bränd i år så en solkräm från Biotherm Lait Solaire SPF 30 lär bli bra

Lancaster är väldigt bra på solskydd och i deras produkt Lancaster SPORT Multi Protection Water+Sweat Resist Cream & Stick har man kombinerat en solkräm i SPF 30 för ansiktet och ett lite solstick i korken. Multi produkter gillar jag skarpt.

För läpparna kommer Solprefection Lip Shield från KMS California att åka på. Hög SPF på 30 blir bra.

Som after-sun har jag köpte den rosade Tan Intensifier After-Sun Lotion från Cliniderm. Passade på då det var 20% på Apoteket. Klart man vill ha en after-sun som fördjupar brännan, vårdar huden, återfuktar och lite lätt BUS-effekt på det. Som vårdande egenskaper har en Q10 och vitamin E.

2 kommentarer:

  1. Du verkar ha hittat produkter med hög kvalité. Hoppas att de håller vad de lovar och att det blir en härlig vecka:))

    SvaraRadera
  2. Vilken bra arsenal! Jag behöver en ny Tan intesifier, så jag hoppas att det fortfarande är 20% i nästa vecka :)

    SvaraRadera