fredag 22 juli 2011

MAC Semi Precious - läppar

Näst på tur är läppsakerna från MAC Semi Precious kollektionen och här lanserades fyra läppstift och fem Cremesheen Glass. Det är ju ingen hemlighet att just Cremesheen Glass från MAC är mina favorit läppglans så jag köpte på mig tre, det gäller att passa på då nya färger släpps.
Från vänster; Natural Flare, Pure Magnificence

Natural Flare är liksom Geo Pink inte helt transparent utan innehåller lite silverskimmer, detta ger lite mer liv till läppglanset. Färgen är enligt MAC en light caramel nude.

Pure Magnificence är en ljust lila färg som inte blir mer än lite mjölkig på läpparna och färgen är en light grey pink.

Looks Like Sin är lite mörkare men ger inte så mycket färg. MAC gör ofta Cremesheen Glass i de lite ljusa pastell färgena därför var det kul att se en mörkare färg. Vi har dock sett Looks Like Sin innan.

Looks Like Sin beskriver MAC som en midtone reddish plum.

Sedan var det ju fyra läppstift som släpptes och jag viste att jag bara skulle ha Gem of Roses och den är som ett litet rosenblad, skir och vacker.

Färgen är en midtone strawberry pink enligt MAC och formulan är i luster.

Lush Amber är en enkel luster formula i nude-kategorin. Den är dock en lite varmare och har gula undertoner.



Lush Amber är en light nude beige färg.


Favoriterna här är helt klart Natural Flare och Gem of Roses.

1 kommentar:

  1. Kul att se de olika alternativen. Av dessa är Looks Like Sin min favorit. Vill gärna ha glans med lite mera färg.

    SvaraRadera