torsdag 21 juli 2011

Recension: Biotherm Lait Solaire SPF30

Som jag hade bestämt mig för innan Turkiet resan var att satsa på en hög solfaktor på solkrämen och detta lite för att inte bränna mig och eftersom det var en vecka jag skulle stanna. Så valet föll på en solkräm från Biotherm i Lait Solaire-serien. Det finns i spf 15, 30 och 50 innehåller 300 ml och kostade 165 kronor på tax-free:n på planet. Tror att den kostar 215 kr i butikerna.
Det första som slår mig är att formulan är väldigt lätt i sin konsistens och doften är doftar lite citrus aktig. Den går smidigt in i huden och känns väldigt återfuktande för att vara en solkräm. Jag har applicerat krämen på morgonen och åter igen två gånger under dagen varit mycket i solen och badat ett flertal gånger. Då jag brukar bränna mig först och sedan bli brun, har jag kommit undan, utan blivit direkt brun och inte bränd. Jag kan inget annat än ge Biotherm Lait Solaire betyget Mycket Väl Godkänt.

2 kommentarer:

  1. Kanon! Bra skydd och Biotherms citrusdoft är bara sååfräsch:)) Sommar-sol-SEMESTER!!!!

    SvaraRadera
  2. Låter som ett perfekt solskydd!

    SvaraRadera