onsdag 4 juli 2012

Illamasqua Nail Varnish Swinger

Mitt första nagellack från Illamasqua är från deras sommarkollektion Naked Stanger och heter Swinger. Det är ett metallfoil lack och är en blandning mellan ljus guld och silver. Jag kan tycka att Illamasqua´s nagellack är rätt så dyra, £13,50 för 15 ml. Just Swinger har en finfin tvilling i Orly Luxe och China Glaze Midnight Kiss. Formulan på Swinger var en dröm som täckte fint efter enbart ett lager, men jag körde på med två för att få en jämnare finish.
Illamasqua Nail Varnish Swinger beskrivs som en "glistening platinum gold" och har en metallic finish.
                                    
 Här ser ni Swinger på de två översta bilderna fotograferade inomhus och den undre bilden i solljus.
                                      
Jag har använt Mavala Super Base, två lager av Illamasqua Swinger och toppat med Mavala Minute Quick-Finish.

2 kommentarer:

  1. Så läckert att det ser så olika ut i lampans sken och i solljuset. Fiiiiiint!!!!

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint, detta gillar jag. Älskar metallic men dom kan bli lite platta ibland, tycker detta var lite udda!

    SvaraRadera