fredag 13 juli 2012

MAC Heavenly Creature Collection - Mineralize Skinfinish Light Year

Då var det dags att börja ta mig igenom de saker jag har köpte från MAC Heavenly Creature Collection. Först ut blir en av deras Mineralize Skinfinish som är en skimrande ansiktsprodukt som kan användas till lite vad man själv känner för. Det släpptes fyra färger och jag köpte den ljusare med namnet Light Year.
Just Light Year har tre färger och jag skulle säga att det är en ljusrosa, en mellanrosa och en skimrande guld som är swirrlat tillsammans. Man kan använda var färg för sig, men bäst fungerar de tillsammans.
 
Formulan kan skilja sig rätt så mycket på Mineralize Skinfinish men denna är mjuk och behaglig. Skimmert är finmalt och ger ett snyggt glow till huden. Bäst appliceras denna produkt med en lätt hand och med en så kallad "duo borste".
 
Jag har blandat ihop alla färgerna på Light Year och resultatet ser ni här. På nedersta bilden har jag fotograferat i direkt solljus. MAC beskriver färgen som en "peachy pink with gold shimmer".

1 kommentar: