fredag 27 juli 2012

OS-naglar!

Om exakt fem timmar börjar den officiella OS invigningen i London och såklart bjuder jag på en manikyr i sann OS anda. Jag har valt att göra färgerna på de olympiska ringarna och har försökt att använda klara färger. Ringarna ska symbolisera fem delar av världen och man kan lätt förknipa färgerna med Europa (blå), Asien (gul), Australien (grön), Amerika (röd) och Afrika (svart). De olympiska ringarna antogs första gången 1914 och användes för första gången i ett olympiskt spel 1920 i Antwerpen.

Jag har har valt att lacka på två lager av nagellack över ett lager av ridge filler och ett lager av underlack Placeringen på färgerna har blivit att de översta ringarna har färgerna blå, svart och röd och de undre gul och grön, därför har jag valt att ha tumme och lillfinger som de under färgerna. Jag valde också att använda mig av olika märken på nagellacken.    
Här har vi alla färgerna som jag har valt till mina OS-naglar; Loreal Color Riche Exotic Canaries #302, China Glaze Bermuda Breakaway, MAC Nocturnelle, Essie Limited Addiction och Isadora Go Green #648.
Basen utgörs av Mavala Ridge Filler, Sephora 3 in1 Perfecting base coat och överlack från Essie Good to Go!.
Dagen till ära bjuder jag också på en "hand bild!... :)
För att göra manikyren lite mer intressant och mer OS-aktig valde jag att måla på OS-ringarna på frihand. Jag hade tyvärr inget vitt nagellack med en smal pensel så de fick bli en i silver som; Depend Art Liner #1060.
Jag är så nöjd med mina OS-naglar och här är de i fönsterljus ovan och i solljus under!

1 kommentar:

  1. Kreativt och bara såååå kul!! Tack för OS:s häftigaste ringar:))

    SvaraRadera