torsdag 12 juli 2012

Min sminksamling samt förvaring 2012!

Någon gång under ett tidigt 2010 visade jag upp min sminksamling och hur jag har allt organiserat. Allt eftersom tiden har gått har det inte blivit mindre precis utan mer, vilket har gjort att det behövs mer plats. Jag har investerat i en ny Helmer från IKEA som får vara ett komplement till min översta låda i min Malm byrå, denna också från IKEA. Den översta lådan är indelad med en insats som heter Komplement, dock i insatsen med läppstift är det förvaring också från MUJI från Åhlens, och i Helmern är det insats lådor som heter Antonius, allt IKEA.   
 
Här ser vi översta lådan innan min rensning har satt igång! Totalt kaos och botten på lådan skrapade emot lådkanten och saker stack upp så det var problem att stänga. Jag började med att ta en del för sig och tog bort saker jag inte använder speciellt ofta och flyttade över dessa till Helmern och behöll de som används mer än andra. Man kan väl säga att jag har sju fack med saker och dessa är; borstar, ögonskuggor, läppstift/läppglans, rouger, bronzer/puder, primer/foundation och ögonpennor samt maskaror. Jag kommer att visa er del för del och det blir många bilder :) Då börjar vi nedan med efter bilden sedan är det bilder från varje fack.
Make-up borstar fränst från MAC och Sigma.
Ögonskuggor från MAC, Bobbi Brown och Urban Decay.
Läppstift och läppglans från MAC samt läppennor från MAC och Make up Store.
Rouger och några highlight puder från MAC, Bobbi Brown och Illamasqua.
Till vänster är det bronzer och puder från MAC och The Body Shop och till höger är det lättare foundation och ögonprimer samt saker till ögonbrynen från bland annat Urban Decay, MAC, Too Faced och H&M.
Jag har två muggar med saker i, maskaror till vänster från MAC, Isadora, Max Factor och Clinique. Till höger är det ögonpennor från MAC.
De saker som jag inte använder speciellt mycket har fått flytta över till den nya Helmer hurtsen.
Läppstift, läppglans och läppbalsam.
Rouger och MAC krämrouger till vänster samt Nars rouger till höger och längst fram är det saker från Benefit tillsammans med deras stain längst bak till vänster.
Färgade och svarta maskaror tillsammans med ögonpennor och krämögonskuggor från MAC och Bare Minerals längst fram.
En blandad låda mer några Urban Decay paletter tillsammans med större LE-puder från MAC samt deras pigment. Här har jag också flytande foundation och puder.
Julsaker från MAC och enbart LE-ögonskuggor i special förpackning samt några paletter.
I den nedersta lådan satte jag de nagellack som jag har från MAC, Chanel, Deborah Lippmann och Dior.
Utöver ALLT detta som jag redan har visat har jag en plastlåda från IKEA (i serien Samla) med enbart Mineralize saker från MAC, de flesta i LE-utgåva. Här finns Mineralize Skinfinish, Mineralize Eyeshadow och Mineralize Blush.

Då var jag klar med min nya förvaring, först mina nagellack och nu detta - känner mig nöjd och att det blev himla bra!

4 kommentarer:

  1. Det blev verkligen BRA! En fantastisk samling!!!

    SvaraRadera
  2. Jösses vad grejor du har!

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, oj!! Vilken härlig sammling! :)

    SvaraRadera
  4. Jo den är rätt så stor, men tänk att detta är smink för flera år :)

    SvaraRadera