tisdag 10 juli 2012

Spara eller slösa: Rengörings tops H&M vs. MAC Cosmetics

Spara eller slösa är kommit fram till snabba rengöring tops. Dessa har lite olika namn beroende på vilket märke det är som t.ex. remover sticks, cleansing tips etc. På H&M gick jag på dessa som de har valt att kalla Eye Make-Up Remover Sticks och där ena sida en indränkt i remover (verkar vara olja) och andra är en torr vanlig tops. Jag kom att tänka på att MAC har något liknande - Cleansing Tips och jag hittade dessa på Kicks.se, jag har dock för mig att de har utgått på den amerikanska marknaden. 

Dessa tops fungerar smart och smidigt så man snabbt vill rätt till en fel eyeliner eller om man har fått lite maskara på ögonlocken utan att förstöra övrig makeup. Snabbt, smart och enkelt!   
Spara: H&M Eye Make-up Remover Sticks 75 st. 29,50:- (0,40:- per tops)
Slösa: MAC Cleansing Tips 30 st. 135:- (4,50:- per tops)

3 kommentarer:

  1. Jag visste knappt att sådana fanns, jag har aldrig känt behov av ngt liknande...

    SvaraRadera
  2. Mycket bra produkt för snabb korrigering. När det gäller priset så vinner hM så klart

    SvaraRadera
  3. Jag känner inte något större behov heller men när jag övar med eyelinern kan det hjälpa.

    SvaraRadera