lördag 14 juli 2012

MAC Heavenly Creature Collection - Lipstick

Med MAC Heavenly Creature släpptes fem läppstift. Jag har redan visat er ett Cut a Caper och de övriga fyra köpte jag. Fyra av läppstiften i kollektionen är i luster formula och ett i glaze. Jag gillar MAC´s luster formula, de ger färg med ett snyggt lite lättare intryck och fint skimmer till läpparna.
Här är det inga LE-förpackningar utan de vanliga svarta halvmatta.
Från vänster ser vi; Cups of Dawn, Fire Sign, Pleasureseeker, Venus
 
Cusp of Dawn - beiged pink (luster)
Fire Sign - red-pink (luster)
Pleasureseeker - creamy peach (glaze)
Venus - sheer yellow pink with pearl (luster)

Dessa läppstift är verkligen superfina, dock väldigt skira och ger inte speciellt med färg. På sommaren tycker jag att det är toppen och söker man efter mer färg så satsa på en läppenna under. Mina favoriter var helt klart Venus och Fire Sign.

3 kommentarer:

  1. Min favorit av dessa är Fire sign:)

    SvaraRadera
  2. Jag köpte alla utom Cusp of Dawn.
    Är jättenöjd med alla fyra! :)
    Jag kan inte riktigt bestämma mig
    för vilken jag gillar mest.

    SvaraRadera
  3. De är väldigt fina, själv får det nog bli Venus.

    SvaraRadera