måndag 16 juli 2012

Recension: Loreal Lash Architect 4D Mascara

Loreal släpper maskaror som ogräs och på sistone har maskaran Lash Archited 4D kommit - false lash effect in 4 dimensions står det på förpackningen. Jag fick med denna då jag köpte två hårprodukter från Redken från Lookfantastic, Loreal´s maskara har dock ett pris på 175 kr här hemma.

"För en intensiv blick utan att verka överarbetad. För första gången har L´Oréal tillsatt 4D-fibrer i formulan som är smidiga samtidigt som de är osynliga. De ger struktur åt dina fransar och framhäver dem utan att stelna eller klumpa. Fransarna får volym, förlängs, böjs och byggs upp och din blick får djup och intensitet från alla vinklar." (kicks.se)
  
Lash Architet 4D kommer i en lång silvrig förpackning och borsten upplever jag som lång och med korta borst. Formulan på själva maskaran är rätt så krämig och jag tycker det kommer mycket maskara på borsten då den ska appliceras.
 
På bilden ovan har jag applicerat två lager av Loreal Lash Architet 4D maskara och jag tycker att det ser klumpigt ut och bara för mycket då jag själv gillar separerade fransar och mer längd än volym. Det väl inte en dålig maskara utan mer att den saknar de egenskapaer som jag söker i en bra maskara. Betyget blir därför ett svagt Godkänt.  

2 kommentarer:

  1. Tycker att din recension är mitt i prick. Ser inte alls definierat ut på fransarna utan just klumpigt

    SvaraRadera
  2. Det är lustigt hur olika man uppfattar maskaror. Själv älskar jag den här och det är den bästa jag testat, slår fiberwig med hästlängder gällande definition och volym. Fransarna separeras snyggt, får volym och längd!

    SvaraRadera