lördag 26 november 2011

MAC Dazzleglass Dressed to Dazzle

Jag brukar inte köpa eller använda MAC´s Dazzleglass, men okej jag gjorde ett undantag för att det var med julkollektionen. Normalt brukar jag använda läppstift som är min absoluta favorit, om det blir läppglans så faller valet på MAC´s Cremesheenglass som jag tycker väldigt mycket om eller på ett vanligt läppbalsam. Jag har märkt mer och mer att jag inte gillar klibbiga läppsaker. I julkollektionen Glitter and Ice kom sex Dazzleglass (vissa färger finns även i det permanenta sortimentet), två av färgerna hade vi set innan och fyra var nya. Dazzleglass är som läppglans med tydligt glitter i. Det är relativt ljusa och används mest som "layer"-glans över t.ex. ett läppstift.
Färgen Dressed to Dazzle som jag valde att köpa är en ljus beigerosa med inslag av rosa och guldigt glitter. Den blir väldigt skir på läpparna, men blir väldigt fin ensam.



I ljuset ser man guld skimmert tydligt, snyggt!



MAC beskriver färgen som en pale dirty pink with red and gold pearl.

1 kommentar: