fredag 25 november 2011

Recension: Proclé Nail Polish Remover

Anledingen till jag jag köpte Proclé Nail Polish Remover var en smarta förpacknignen. En nagellacks borttagare som består av eteriska oljor, aloe vera och E-vitamin är inte dumt det heller. Detta skyddar nageln samt ger de näring och stärker dom. Flaskan innehåller 150 ml och kostar 49 kr.
Flaskan har en ny typ av pump funktion som innrbär att man applicerar paden på toppen och trycke, på så sätt kommer remover upp på paden och man kan starta. Smart och enkelt!




Det första som slår mig är en helt okej doft inte den stickiga aceton doften. Pumpfunktionen är riktigt bra, men själv removern är verkligen dålig. Man får gnida och hålla på länge för att få bort ett vanligt rätt så ljust krämnagellack och det är ingen hit alls. Jag håller mig kvar på min #1 och ger Proclé Nail Polish Remoner ett svagt Godkänt, mest på grund av flaskans funktion.

1 kommentar:

  1. Synd att det inte var effektivt. Annars smart förpackning och mkt bra pris!

    SvaraRadera