lördag 19 november 2011

Twilight Beauty

Jag har inte varit något fan av Twilight innan, varken böckerna eller filmerna dock har jag ett den första för några år sedan. Men det hände något när jag såg trailerna för nya filmen Breaking Dawn - Part 1 och det blir att gå på bio idag :)


För att rida vidare på vågen har Twilight Beauty lanserats för några år sedan och den består av fyra underserier; Luna Twilight, Volturi Twilight, NOX Twilight och Immortal Twilight. Twilight Beauty hittar vi på Eleven, Kicks och Nelly samt på lite olika utländska webshopar, alla med begränsat utbud.
Paletterna i Luna Twilight är riktigt fina och det är lite vill-ha begär på dom. De innehåller två läppglans, två ögonskuggor och ett rouge i en tunn palette med spegel i locket. Färgena är från vänster på bilden; Alice, Rosalie, Bella och Victoria. Det finns även en Team Edward och en Team Jacob.
Volturi Twilight upplever jag som lite mer vuxen och här finns inte så mycket saker än, mest läpprodukter och även en body mist. En av de första sakerna som kom med något Twilight teama var deras Twilight Venom som är ett samarbete med DuWop och dennas kultprodukt Lip Venom, ett av de först lipplumpern på markanden. Här har man kominerat ett lipstain med en volymeffekt.
Nagellacken har jag visat innan i serien NOX Twilight och det är fina färger med bra lack egenskaper. Samt att flaskan är vacker med sitt Cullen vapen på sidan.
I oktober månad kom den första doften i serien; Immortal Twilight. Ett passande namn där man känner toner av kamomill, cirtus, fresia, pion och musk.

3 kommentarer:

  1. Testade doften när jag var hos Kicks idag, tja...inte något speciellt tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Paletterna är verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  3. Tycker jag med, skulle jag köpa något skulle det bli någon av dom!

    SvaraRadera