fredag 11 november 2011

MAC Glitter and Ice Holiday 2011 - Mineralize Eye Shadow and Technakohl Liner

Sist ut av de saker som jag köpte från MAC Glitter and Ice är mineral ögonskuggorna och eyelinerna. Det släpptes också tre Paint Pots som är krämögonskuggor, dessa hoppade jag helt.
MAC är tillbaka för att lansera mineralögonskuggor i deras julkollektioner, förra året var de de rutiga skuggorna som kom istället. Det släpptes sex färger och två föll mig i smaken. Jag gillade även den ismintgröna Shimmermint, dock var den väldigt glittrig och den innehöll stora korn. Technakohl Liner släpptes också i sex färger och det blev den silvriga som jag köpte.

Överst har vi Hold That Pose! och Winterized samt under Silver Skates.

Mineralize Eye Shadow i färgen Hold That Pose! är en mjuk och fin skugga med en färg som beskrivs som en pale mauve melange.

Winterized är en lite mörkare skugga och blir finfin till globlinjen färgen är en dirty purple with silver, indigo and pink melange.

Technakohl Liner är en mjuk ögonpenna och för att inte bara ta en mörk färg med det silver med namnet Silver Skates. Färgen är en silver with pearl.

Hold That Pose! och Winterized samt Silver Skates under.

2 kommentarer:

  1. OH THE PRODUCTS OF THIS SEASONS HOLIDAY LE ARE SOOOO PRETTY!!!

    SvaraRadera
  2. Skuggorna i LE är fantastiska! Gillar det mineraliska!!

    SvaraRadera