torsdag 3 november 2011

MAC Glitter and Ice Holiday 2011 - Ice Parade; 6 Snowglobe Eyeshadow Cool

I tisdags (1:a november) var det släpp på MAC´s julkollektion Glitter & Ice. Så MACholiserad som jag är var jag på plats och kollade in allt. Jag köpte en av de tre paletterna från årets Ice Parade kollektion i färgen Cool, vilken jag tänkte börja med att visa.
Varje år släpper MAC några paletter i olika färgkombinationer innehållandes sex ögonskuggor och en mini #213SE ögonmakeupborste. Det brukar vara en blanding av permanenta och LE ögonskuggor i paletterna och även olika formulas. Årets paletter var Warm (bruna färger), Sultry (lilatoner) och Cool (blåa färger). Jag brukar att köpa en av paletterna från varje år och valet i år föll på den blå med namnet Cool, tänkte inte ta det jag brukar som är för det mesta brunt.

Eftersom de har fått namnet Snowglobe så vad passar väl bättre med att sätta en liten glitter snöglob på toppen med glitter i som flytter runt när man skakar på den. Som ni ser är det silver, vitt och glitter som gäller i år!

6 Snowglobe Eyeshadow Cool innehåller en permanent ögonskugga i färgen Idol Eyes och de övriga fem är LE färger.

Färger är; Överst: Snowball (Frost), Illegal Cargo (Frost). Mellan: Idol Eyes (Luster), Warm & Smoky (Velux Pearl). Underst: Howzat (Satin), Set to Dance (matte).

4 kommentarer:

  1. Oh this is so gorgeous! I ordered mine yesterday and can't wait to get it ^^

    SvaraRadera
  2. Finstämda skuggor i ett urläckert etui!

    SvaraRadera
  3. Oj så fin! Jag har helt missat denna julens paletter, men nu får jag nog pallra mig iväg och kolla :)

    SvaraRadera
  4. Kerstin gör du det, de är verkligen fina!

    SvaraRadera