torsdag 17 november 2011

Top 5 av mina De Luxe dosor

Det började med att Bjooti visade en underbart vacker palette från julens kollektion från Chanel som fortsatte med Kickis stora samling av vacker orörda LE-paletter. Just det man köper en vacker palette mest för att den ska vara fin och inte användas...! Jag har själv några dosor som jag inte skulle förstöra med att sätta en borste i dom så att mönstret försvann. Eftersom jag till 90% äger smink från MAC är ju valet givet att de flesta kommer därifrån, dock inte nummero uno.


#1. Som nummer ett blir det faktiskt en väldigt vacker rougepalette av höstlöv som kom med The Body Shop´s höstkollektion 2010, med namnet Smoke & Fire. I kollektionen fanns det två olikt färgade rouge:er. Autumn Leaves Compact Special Edition #02 Berry köpte jag och en borste i den är ett big no-no.


#2. En vacker hibiscus blomma pryder Surf Baby! Cheek Powder My Paradise från MAC Surf Baby!´s sommarkollektion 2011. Här har man lagt den guldiga färgen ovanpå den korallfärgade och skapat en höjning i rouget.


#3. En större variant på MAC´s vanliga ögonskuggor är A Tartan Tale Eye Shadow Glamora Castle från julens kollektion 2010; A Tartan Tale. Jag älskar att namnet på kollektionen syns i de fina rutmönstret i skuggorna som är två färgade.
#4. Vem av oss minns inte det omtalade ros-pudert från MAC Rose Romance våren 2009? Beauty Powder Blush of Youth är format som en ros för att återspegla temat i kollektionen.


#5. Hela kollektionen från sommaren 2011 Fashion Flower från MAC hade söta små blommor tryckta i sina puder. Eye Shadow Fresh Daisy har just det små prästkragar i ögonskuggan som är en ljuv färg av vittguld.


Det finns även två saker som jag absolut inte skulle använda mest för kommande försäljnings syfte kanske, hmm. Det är båda Mineralize Skinfinish och de har gått för stora summor på e-bay för att de har varit svåra att få tag på. De har dock släppts igen och jag haffade de två när jag hade chansen. MSF Lightscapade (till vänster) släpptes med Fall Colour hösten 2011 och MSF Stereo Rose (till höger) släpptes med In the Groove sommaren 2010.

1 kommentar:

  1. Vilka underbara dosor! Som smycken onekligen:)Dvs. ska de hanteras med största aktsamhet. FRAGILE!!!!

    SvaraRadera