torsdag 10 november 2011

Recension: Björn Axén Sensitive Scalp Shampoo och Deep Conditioner

Då hade jag tänkte att jag ska recensera ett shampoo och en inpackning från Björn Axén´s Sensitive Scalp serie. Shampoot innehåller 250 ml och kostar 125 kr och inpackningen innehåller 200 ml och kostar 160 kr. Formulan består av 95% naturliga och ekologiska ingredienser och ska motverka torr och kliande hårbotten samt återställa balansen och mjukgöra.
Shampoot rengör bra och håret känns strävt efter shampooneringen och jag upplever att det passar bäst att kombinera de två produkterna då inpackningen gör håret mjukt ock lent. Jag vet inte om hårbottnen blir återfuktad och mjuk, men jag tycker att det inte kliar lika mycket som det kan göra ibland av andra hårvårdsprodukter. Det blir betyget ett svagt Väl Godkänt.

1 kommentar:

  1. Om det verkligen gör hårbotten mindre irriterad så kanske betyget trots allt borde vara STARKT vg?

    SvaraRadera