måndag 7 november 2011

OPI & Nicki Minaj Collection - info

Då var det dags igen för samarbete från OPI. Denna gång är det hiphop- och R&B artisten Nicki Minaj som det är fokus på. OPI gillar att para ihop sig med artister förra året var det Katy Perry som var i ropet. Det är en kollektion på sex nagellack varav tre krämlack, två glitterlack och ett krackeleringslack, där namnen är hämtade från Nicki Minaj´s låtar. Vi hittar de nya nagellacken från slutet på januari och till en kostnad av 150 kronor per flaska. Det finns inte så mycket bilder än på de ny nagellacken IRL, men kolla in här för swatches.

Nicki Minaj är jag inte mycket koll på jag vet dock under förra året hade hon även ett samarbete med MAC och släppte ett läppstift varje fredag under fyra veckor med namnet Pink Friday (som också var namnet på hennes debut album). En pigmenterat krämigt bubbelgumsrosa färg som även är hennes signum. Under 2012 (kring mars) kommer även samarbetet med MAC att fortsätta och det kommer att släppas nya färger i Viva Glam-serien där Nicki Minaj och Ricky Martin kommer att vara talespersoner.

Nail Lacquer (SEK 150): Fly, Did it On 'Em, Metallic 4 Life, Pink Friday, Save Me, Super Bass
Jag känner både bu och bä inför denna kollektion. Normalt gillar jag inte alls glitternagellack, men det är faktiskt de som lockar mest här. Det stavformade glitterlacket Save Me är ljuvligt samt gillar jag de mer skimriga Shatter nagellack. Dock verkar krämnagellacken var lite åt de neoniga hållet och sticka ut väldigt från de andra.

1 kommentar:

  1. Lite väl mycket åt det neonaktiga 80-talsinspirerade bubbelgumshållet i min smak. Det enda som sticker ut är ju det fina Save me:)

    SvaraRadera