onsdag 22 februari 2012

En trio i läppscrub

Vatten, kyla, vind och miljöombyte tär på oss och inte minst på vår hud. Läpparna är mycket utsatta på grund av fukt och vind och behöver en extra omtanke. Vissa perioder, främst under vintern, upplever jag att läpparna är extremt narriga och då kommer en speciell läppscrub väl till pass. Jag har några i mitt förråd och tänke visa de lite mer...
Mina favorit är the lip scrub från Sara Happ som vi ser till vänster på bilden. Den innehåller socker som ska scruba läpparna och sedan efterlämnar den en mjuk olja för att hålla de mjuka. Denna produkt är lite av en kult och finns i flera olika smaker, jag har smaken Vanilla Beam. Lip scrub från Lush är nästan samma som the lip scrub från Sara Happ, den är också baserad på socker men saknar oljan som blir kvar. Lush´s variant innehåller dock olja i själva produkten, den är också rätt så torr så socker scruben ramlar lätt av från läpparna och är svår att hantera. Lush Lip scrub finns i tre smaker och jag har Bubblegum som är härligt rosa. Den siata är en multisak som består av en scrub, inpackning och läppbalsam; Från Make Up Store kommer Lip Care Mix. börja med den gröna läppscrub delen, fortsätt den den ljusgula inpackning som till fördel kan användas under natten och avsluta med de rosa läppbalsamet. Fett, olja och E-vitamin ska hålla läpparna fina i väder och vind.
För att få bäst effekt av en läppscrub är det lika viktigt att återfukta läpparna med ett läppbalsam några av mina favoriter är; Kiehl´s Lipbalm #1, Fresh Sugar Lip Treatment SPF 15 och MAC Lip Conditioner Tube.

1 kommentar:

  1. Nariga läppar är bland det värsta som finns så tack för tipsen!

    SvaraRadera