tisdag 21 februari 2012

MAC Shop MAC, Cook MAC Collection - MAC Tendertone Purring

Tendertone är änligen tillbaka i den kommande vårkollektionen MAC Shop MAC, Cook MAC Collection, härligt! Vi såg de senast, sommaren 2008, som en egen liten kollektion innehållandes tio färger.

Jag skulle beskriva MAC Tendertones som ett lätt färgat mjuk samt vårdande läppbalsam innehållandes SPF 12 med en doft av jordgubb och kiwi, helt enkelt lite söt och fruktigt och inte som MAC´s vanliga vanilj-doft. De kommer i den lilla glasburk som MAC också använder till sina Paint Pot och Studio Sculpt Concealer. Tendertone innehåller 6 ml och kommer att kosta 155 kr då de släpps den 8:de mars med MAC Shop MAC, Cook MAC kollektionen.
Jag fick hem MAC Tendertone i färgen Purring i pressmaterialet till den kommande kolletionen. Tendertone tillhör Cook-delen och ytterförpackningen har finfina rutor, detta för att efterlikna en köksinreding


Färgen på Purring beskriver MAC som en "sheer tangerine with pearl", jag undrar dock var "pearl:et" finns. Jag skulle enbart säga att Purring är en skir stark klar orange färg.



Resultatet bli som sagt väldigt skirt, men snyggt och behagligt. Tendertone är ett roligt och trevligt alternativ till vanliga läppbalsam, men den lilla glasburken är inte det bästa att hantera med fingrarna ner i om man är i farten.


Som en liten notis till hela MAC Shop MAC, Cook MAC kollektionen kommer det som alltid vara ett två veckors event i Köpenhamn (och säkert på andra ställen också). Mellan 27 februari till 11 mars (veckorna 9 och 10) kommer man kunna boka in en halv timmes fri makeup för att få testa på sakerna. Både 2010 under Spring Colour Forecast och 2011 under Wonder Woman har jag varit på plats och så även detta år.

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att ngt glitter inte syns i Tendertones. Men väl en fin orange ton. Sedan rent generellt vill jag hellre ha både ögonkräm o läppglans i tub o inte i burk. Mer hygieniskt tycker jag.

    SvaraRadera