torsdag 9 februari 2012

MAC Naturally Collection - swatches

Då var det dags för lite swatches på MAC nya kollektion Naturally som finns på diskarna från och med igår, den 8:de februari. Vid första anblick är det naturellt och enkelt som gäller, dock går vissa av mineral ögonskuggorna mot lite mörkare jordigare toner och vi ser de omtalade Mineralize Skinfinish från vårens kollektion 2009, Blond, Brunette, Redhead igen. Allt går i MAC´s mineralize formula, ögonskuggor, rouger och MSF.
Jag har fått hem två av sakerna och det är läppstiftet Pillow Talk och Mineralize ögonskuggan Twilight Falls.

Läppstifet Pillow Talk är i cremesheen formula och ska vara täckande men krämigt och färgen beskrivs som en "mid-tone rosy nude". Jag upplever att den är lite torr men täcker bra. Sedan vet jag inte om beskriviningen är så bra. Låter vackert en färg som jag skulle kunna gilla dock är där emot mer brun, iallafall på mig.


Mineralize Eye Shadow i färgen Twilight Falls är en trevlig blandning av "cool brown with gold veining". Den är mjuk som mineralskuggorna har varit på sista tiden och med en bra pigmentering. Eftersom färgen är lite mörkare skulle den nog passa väldigt bra till globlinjen.



Mineralize Eye Shadow Twilight Falls ovan och till vänster på bilden och lipstick Pillow Talk underst och till höger på bilden.


1 kommentar: