fredag 3 februari 2012

Recension: FACE Stockholm Chisel Contour Brush #5

FACE Stockholm´s rouge borste #5 köpte jag säkert för tio år sedan och den har använts i princip varje dag. På FACE Stockholms hemsida kostar den $26 och de har döpt den till Chisel Contour Brush #5. Användings områdena är många som t.ex. rouge, skulptering och highlighting. Jag har för mig att jag köpte den för ca 200 kr runt 2000/2001. Storleken är mellan och borsthåren är mjuka och följsamma och är gjorda på gethår samt att handtaget är lite kortare och gjort på trä.

Detta är en mycket bra rougeborste den tar upp lagom med pigment och tonar och ger en bra applicering av rougen. Jag har testat både MAC #116 och MAC #109 som rougeborste, men alltid gått tillbaka till FACE Stockholm #5. Efter att ha använt den i tio år samt att ha tvättat den ett antal gånger kan jag inget annat än ge den ett Mycket Väl Godkänt i betyg!

4 kommentarer:

  1. Hej! Vet du ifall Mac i Malmö kommer ta in Iris Apfel? *hoppas*

    SvaraRadera
  2. Är själv överförtjust i en likadan borste som bor hemma hos mig:))

    SvaraRadera
  3. Frida: Vad jag vet så är Iris Apfel någon sorts speciall kollektion som bara ska sälja så MAC´s hemsida, och till de som kan shoppa på maccosmetics.com.

    SvaraRadera
  4. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems
    as though you relied on the video to make your point.
    You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving
    us something informative to read?

    my site ... website

    SvaraRadera