torsdag 23 februari 2012

Recension: MAC Mineralize Concealer

I MAC´s senaste foundation släpp MAC Mineralize Perfectly Finished ingick också en concealer under namnet Mineralize Concealer. Jag slängde ut två väldigt gamla och köpte en ny och fräsch istället. Då blev det den nya sorten som innehåller mineraler och vårdande växtextrakt samt fukt. Den ska täcka medel men samtidigt ge naturlig lyster och inte tynga ner. En "tub" innehåller 5 ml och kostar 180 kr.
Jag har som vanligast NC20 från MAC, dock blev just denna i färgen NW20. NW betyder att färgen går lite mer åt rosa istället för gult.



Jag har använt Mineralize Concealer varje dag sedan den köptes, applicering har både gjorts med fingrarna eller den lilla borsten. Efter detta har för det mesta mineralpuder applicerats över. Detta är en super bra conealer i mitt tycke och den täcker perfekt! Den lilla svepborsten fungerar fint, konsistensen är lätt, concealern går snabbt in i huden och nästan försvinner. En måste-ha produkt som får betyget Mycket Väl Godkänt!

1 kommentar:

  1. Fin färg! Annars är jag lite försiktig när det drar åt rosa.

    SvaraRadera